Unforgettable Day




Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Daisypath Wedding Ticker

Thursday, November 10, 2011

111111--nice date... ;)

cantek date tuh.. dan tengok dalam blog, kebanyakkan tajuk utama yang sama macam aku..itu belum lagi shout out dalam twitter dan facebook, meriahhnya makcik. hehehe tak kisah lah bah masing2 punya blog kan. jadi aku pon tumpang juga mau letak tajuk ini tiada yang istimewa pon cuma yang berkatnya jatuh hari jumaat. masing2 nikah dan melahirkan anak amek berkat jumaat.. mudahan-mudahan kita diberi keberkatan oleh Allah SWT. Amin ya robb.

tadik bangun pagi jak terus shout out pasal tarikh ini, lepas tu rasa bersyukur2 sangat dengan Allah swt sebab masih diberi peluang untuk bernafas dan menikmati nikmat dan kurnian dariNya. yalah biasa manusia tidaklah semaksum nabi, kadang2 ada rasa putus asa menguasai perasaan sedangkan baru diuji sedikit sudahlah mengeluh, tak cakap sesiapa pun aku cakap untuk diri aku sendiri. padahal apa sahaja yang diberi itu adalah sebab Dia masih prihatin kepada kita. Ya Allah terima kasih banyak2. walaupun keadaan sekarang tidak seberapa tapi aku masih ada Mu untuk bersama aku.

Tadik sempat juga ke pasar, beli mee kuning, tauhu, fishcake, sayur taugeh tempe dan specialnya durian. rezeki hubby aku lah ini. memang hantu durian, peniaga tu dah cop muka hubby terus offer rm10 for 4, tanpa tawar menawar terus bungkus. haiyaaaa fahamilah kehendak suamimu wahai isteri terchenta..degup jantung suami ku bilang. hihi.. tu tak termasuk lagi bahan2 niaga yang lain dibeli.. terbang duit... hari ini jak tau.. esok stop shopping just window shopping jak.


planning hari ini, nak tambah produk terbaru, since ikan dah naik harga sempena cuti2 ikan sebab dah 15hb kalendar arab, so takde bahan untuk buat kuah laksa, ikan yang lain ada tapi pembeli dah imun dengan rasa kuah isi ikan kembung takkanlah kita nak tipu pulak kan, jadi cadangnya nak buat mee rojak dan laksa nyonya melaka, yang terbaru bubur ayam ala2 Mekdi mendapat sambutan. Alhamdulillah. kawan2 blogger yang lain bagilah saya idea yg penting simple2 dan kira komersial dan mampu beli oleh pembeli daripada pelbagai lapisan. ewah2.. ;)


oklah nak stop dulu... nak prepare bahan jualan dulu, selamat menjamu selera di tengahari jumaat. gambar ini lauk pauk semalam. hari ini baru nak masak. neway enjoy your lunch.

daging kentang goreng kunyit, sup daging acar timun bertelur.

2 comments:

~izan~ said...

salam singgah...lamanya tak berjalan2 blog kwn2..singgah sini mesti ada makanan2 yg best..bila la izan dpt merasa jualan2 itu..

hmm izan ada update dah td hehe

LiFe Is BeAuTifUl LyRiC said...

lamanya x masuk.. hutang tag itu aku dah lupa la.. uhuhuhuhhh...