Unforgettable Day




Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Daisypath Wedding Ticker

Wednesday, April 6, 2011

Business mind ;)

SALAM...

ALhamdulillah.. masih diberi peluang lagi untuk membuat posting, semenjak isnin dan tadi hujan turun sahaja..apapun semoga membawa rahmat kepada kita semua, walaupun di laporkan ada daerah yang telah banjir, tahun ini cuaca tidak begitu menentu, kalau ikutkan seperti tahun yang lalu dalam bulan ini cuaca dah panas... takpelah.. ada hikmahnya kan.. dan syukur sebab hujan2 begini laksa penang habis terjual..

sebenarnya kami baru jak test market menjual pada waktu pagi di Pasar Tamu, minggu pertama .. Alhamdulillah walaupun cuaca hujan jualan tetap habis, di samping laksa penang jualan sampingan Nasi TOmato,lauk ayam Merah dan Acar Timun. dan Pagi tadi produk jualan sampingan Nasi tomato , beehoon goreng , semuanya habis kecuali Laksa, tapi sudah menjadi ada resam perniagaan mesti ada turun dan naik kan. yg penting usaha kena terus.. dan business kena ada strategi tak kisahlah dr segi pemasaran danlain2.. hehe sila rujuk kepada yang pakar ye..

Citer pasal business neh, kami pun baru genap 4 bulan menjual sekali seminggu sahaja,bukan senang nak berniaga neh dan perlu ada "passion" and Desire diikuti dengan effort, hehehe parent ada juga kata nak sponsor modal tapi terpaksa tolak dulu sebab bagi kami biarlah merasa dulu susahnya. tapi itu terpulang pada individu itu sendiri kan.. ini dia sebahagian produk2 kami.enjoy.. ;)

ASAM LAKSA PENANG

NASI TOMATO LAUK AYAM MASAK MERAH DAN ACAR TIMUN

NASI AYAM
( aksesori masih kurang dlm nasi tu )


( sambil2 tunggu pelanggan, si suami self-service sendiri -makan dulu )

nota kaki: nak jadi senang dan mudah bukannya susah, tapi apapun kena susah2 dahulu .. betul kan... hihi

2 comments:

~izan~ said...

semua lazat2 dan sedap..nak2 laksa tu..semoga bisnes berjalan lancar..amin...

Good Wife, Mom to my family. said...

terima kasih izan.. Amin ya robb... semoga buzniz izan pun bertambah maju ye.. ;)