Unforgettable Day




Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Daisypath Wedding Ticker

Wednesday, November 24, 2010

sambung cerita Holidayszz

salam semua..
Oppss.. en3 sebelum neh pasal holidayz kan
perancangan yang hendak dibuat time cuti neh..
salah satunya iaitu memancing, ok 2ndly perancangan saya iaitu nak menanam bunga.
sebenarnya emak saya ini mmg rajin kalau bab bercucuk tanam.. saya just tgk2 dan bantu emak saya siram pokok bunga.. hihi mudah betul kerja anak dia neh
so oleh kerana dah cuti so decide nak tolong emak saya nak mengembangkan lagi buzniz bunga2 kami di halaman rumah, hihi tidak dinafikan walaupun emak guru besar dan sibuk dengan kerja2 sekolah dan kadang2 sampai bawak kerja sekolah dia dirumah tapi dia tetap ada masa berbakti pada tanah. OKlah panjang intro saya neh..








bunga halau nyamuk ( leh letak dlm bilik spya nyamuk tak masuk )








Sebenarnya banyak lagi gambar bunga yang nak di letak nanti2 jeklah kan. But honestly.. saya mmg tak tau nama2 scientifik bunga2 neh, saya mengaku saya buta nama bunga tapi gambar bunga yg last sekali.. family saya selalu guna kalau ada kecederaan seperti terseliuh kaki atau tangan, caranya daun neh dibersihkan dan dibakar lalu diletakkan ditempat yg cedera dan ditutup dengan kain dan ikat.

p/s : so sape2 kawan yang tahu nama saintifik / tempatan tuk bunga2 yang saya letak tu boleh tak inform saya, terima kasih

No comments: