Unforgettable Day




Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Daisypath Wedding Ticker

Wednesday, November 24, 2010

Holidayzz part 3


Salam dan pagi seindah ceria semua
OPps.. tak putus2 cerita saya pasal perancangan holiday saya neh
bukannya apa kan, cuma untuk mengisi masa lapang..
tak salah kan?..
well semalam cerita pasal tanam bunga..
then sekarang nak cerita pasal bercucuk tanam buah-buahan dan sayur-sayuran pulak

Tadi seawal pagi jam 6 ( disabah ini memang dah terang bederang ye )
saya gie jalan2 kat belakang area rumah
dan tengok tanaman emak saya..
Alhamdulillah bukannya nak memuji
memang sejuk tangan emak saya neh kalu bab tanam menanam neh
mungkin sebab emak saya ini mempunyai pengalaman dan daripada kalangan keluarga petani,
Alkisahnya emak saya ini memang dahulunya hidup susah dan sumber pertanian adalah sumber kewangan keluarga dan sebab kesusahannya adik beradik emak saya semuanya berjaya. Alhamdulillah Amin Ya Robb.

So nak letak gambar2 sayuran dan buahan yg rasanya mesti korang pun ada tanam kan. :)

Daun Kunyit dan halia duduk satu pasu.. jimat palsu

Buah limau kasturi

Sayur manis

Daun Ubi Kayu

Nangka Bubur

Pisang ( tak tau jenis pisang apa )

Betik, papaya ( slang sabah kepayas )

Daun kari

Buah kelapa pandan ( harum wangi pandan )

p/s-- kalau ada blogger yang tahu nama-nama sayuran di atas saintifik ataupun tempatan bolehlah bagitau saya ye. dan juga nama bunga entry sebelum neh.. Bukannya apa boleh juga kita berkongsi pengetahuan.

2 comments:

Sasa Al-Sharif said...

aik kak, kamera baru ka? lawa gambar tu.. jelas..
order pisang emas sebijik. hehe

My New Life Begin.. Be a good Wife, daugther , Eldest sister and Future Moms.. said...

ehem..ehemmm..
kamera ok sket dr yang hr tuh..
pinjam seja bah dik..
kekeke