Unforgettable Day




Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Daisypath Wedding Ticker

Saturday, March 20, 2010

Saja2 dan suka2

Assalamualaikum.. Subhanallah dan Alhamdulillah..



masih lagi aku diberi kesempatan menghirup udara yang segar dimuka bumi ini.. sejak semalam terkena cirit birit yang amat dahsyat sekali.. dan Alhamdulillah.. dah beransur kebah, letih ulang alik ke jamban.. hihi.. aduhaii.. sabar saja lah.. siap minta hubby tawarkan sakit ku ini.. alhamdulillah berkesan jg.. dengan bacaan ayat-ayat al-quran ( bukan jampi serapah OK! )dan juga membalun pil Tick ( ntah la apanya punya nama tuh ) dan juga air teh pekat.. dah ok sekarang neh.. dan juga terima kasih sahabat2 yg bagi bermacam2 petua di facebook dan juga keprihatinan mereka cadangkan pegi klinik.. tp kalau berterusan cirit biritnya mmg pegi juga diklinik neh.. hehe.. save budget sket kan..



Baru seja lepas mengemas rumah.. pagi tadik bangun jam 4.00 pagi.. dan terus tak tido.... so decide dgn hubby untuk mengemas rumah family sementara parent balik kg hari since jumaat hari tuh... biasalah tinggal bersama family.. ada kawan2 tanya kenapa tak ddk rumah sendiri.. 1st reason.. rumah family ini besar dan 3 orang adik masih belajar jauh.. makanya saya dan suami ddklah bersama orang tua dengan tujuan utama menjaga kedua orang tua saya.. ya mmg mereka adalah orang tua yg opened minded dan survival tp keadaan kesihatan mereka skrg betul2 tidak mengizinkan dan juga bapa saya juga yg sering tidak berapa sihat semenjak pernah koma tahun 2005 dahulu.. tak kisahlah apa yg orang cakap sebab kami yg menjaga mereka kan..

buat pekak telingalah kalau ada yg mengata dan bercakap belakang sebab situasi kami begini. buat apa nak malu kan... :)



well ..citer pasal kawan2 plak.. betul2 hargai sebuah persahabatan yg terjalin atas dasar ikhlas.. sama2 susah dan bila senang tidak cabut dr kita.. dulu waktu diperantauan.. jauh dri keluarga dan saudara mara.. saya mengambil dasar hidup sendiri dan tidak ingin menyusahkan orang lain disekeliling saya....tapi mungkin sebab saya ini peramah.. ramailah kawan saya.. dan mungkin sebab saya ini berbadan besar jadi ramai yg ingin mendampingi saya..hihi jadi bodyguard lah tue.. lagipun sewaktu saya keluar dari bumi sabah, mungkin saya sudah matang sedikit dr pengalaman saya belajar diploma dan 1st time jauh dr keluarga. Masya Allah.. sungguh indah ukhuwaah itu.. dan sedikit yg saya kesali.. ada adik yg ddk menyewa dgn saya begitu sosial.. clubbing.. dan cuba dekati saya.. tp saya plak menghindarinya sbb kawan2 cakap tak perlulah dekat dgn budak mcm tuh.. tak reti nak dengar nasihat.. ikut jeklah kan.. sebab ikut kata majoriti.. kasihan.. kalaulah saya cuba dekatinya dan nasihati bagi sedikit kasih sayang , bukannya tak pernah nmpk pon dia sembahyang.. ya pernah cuma mungkin dia tersasar dan juga sebab pergolakan orang tua nya.. inilah manusia, selalu fikir dirinya itu terbaik.., apa la jadinya dengan dia ya.. Semoga Allah swt membuka pintu hatinya. Amin ya Robb..



hoho.. rasanya nantilah ku sambung lagi citer saja dan macam2 .. rojak punye citer.. nak memasak .. menu ayam masak lemak.. dan sayur masak bening.. oklah.. simple menu jew...

2 comments:

LiFe Is BeAuTifUl LyRiC said...

Bab kawan2 tuh mmg betul Eizan..ada sesetgh org tuh terus x nak kawan. Yg terleka terus leka..

Nak nasihat pon kena ada cara..main sound terus mau kena terajang. Kadang2 x mampu nak nasihat tp kita blh berdoa dgn harapan kita blh jadi cth utk dia berubah..

Let them feel us like their fren..then they will share their problem. Masa tuh baru la nasihat elok2..

wah..panjang pulak comment aku kan. Aku pon x der la bagus.. Cerita drp pengalaman sendiri.. hihihi..

deena farhana said...

salam kak eizan..

betul tu..zaman studylah time kita bersama kwn2..sudah habis study, back to where we from..

mcm2 ragam kwn la kita jumpa...kalo ok, kita senyum, kalo xok, kita bengang..hehe