Unforgettable Day




Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Daisypath Wedding Ticker

Saturday, September 12, 2009

luahan rasaku... part 1.


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

Alhamdulillah.. diberi kesempatan lagi olehNYa.. dan diberi kesempatan untuk membahagiakan orang-orang yang tersayang.. walaupun kadang2 menyakiti hati2 orang yg tersayang.. tak taulah kenapa skrg cepat sangat jadi emosi, cepat sangat terasa, cepat sangat mengeluarkan air mata, lebih2 lagi dengan orang yg tersayang.. moga-moga Allah swt berikan saya kekuatan,kesabaran untuk menghadapi segala dugaan. Amin ya Rabb.walaupun begitu bersyukur sebab diberikan seseorang yg mempunyai kesabaran dan mempunyai pengertian yang teramat mendalam. Alhamdulillah.. rasa terpanggil untuk meluahkan perasaan ini, setiap manusia ini Allah akan beri ujian yang berbeza, ujian untuk menguji hambanya, adakah hambanya akan makin dekat lagi atau jauh bila diberikan ujian tersebut.. dan Allah tidak akan memberi ujian pada hambanya yang tidak terangkat oleh hambanya.. kerap kali aku berfikir mungkin juga segala kesenangan ini merupakan ujian dariNYa.. takut sebab bila2 masa sahaja Allah akan menarik daripadaku.. adakah aku terus bersamaNYa.. MOga Allah sentiasa bersama aku,.. Amin ya Rabb..

Aku akui sekembalinya aku di bumi dimana aku dilahirkan, jarang sekali aku merasakan kesempitan, jarang sekali aku merasa aku ini kekurangan, malah kesenangan dan kemudahan yg lebih melimpah ruah, Alhamdulillah.. tidak seperti bila aku berada di rantau orang.. semuanya serba kekurangan.. bila aku nak beli sesuatu pun aku terpaksa berfikir berapa kali..??... bukannya kedekut tapi masih ada yang lebih penting perlu aku beli?? dan semuanya memerlukan aku berfikir berapa kali.. aku rasa susah hidup aku diperantauan tapi Alhamdulillah hati aku tenang sebab aku sentiasa merasa dekat padaNYa.. dan waktu tu lah aku dapat menilai mana sahabat waktu senang dan susah.. rindu pada sahabat dan teman aku Atikah, dia lah teman dan sahabat waktu aku susah, kenal siapa diri aku.. baik buruknya diriku.. tapi tetap terima siapa diri aku.. yang sentiasa menasihati aku, mengenalkan aku apa itu usrah..
terkenang kembali detik pertama kali aku join usrah, dikenalkan dengan sahabat2 yang aku rasa berbeza sangat penampilannya dengan diriku.. masya Allah.. betapa waktu tu rasa mcm malu .. tapi mereka semua terima diri aku, tiada pandangan serong.. perbezaan tahap ilmu yg agak jauh, mungkin ya aku punya basic tapi implementasi yang kurang, betullah.. bila kita doa.. jangan lupa.." jadikan aku orang yg beriman, berilmu dan beramal".. moga2 kita beramal dengan ilmu dan iman kita..dan jangan lupa sampai-sampaikan walaupun sedikit..

pengalaman yang tidak akan ku lupakan, bila join satu program, pelajar2 sekolah area lembah klang yang bermasalah.. diberi motivasi, faham2 ajelah perangai dorang... aku rasa sama jek perangai waktu zaman dajal aku dulu, hehehe.. macamana nak approach mereka, nak sampaikan mesej program neh.. nak sedarkan mereka.. dan most of kakak dan adik2 usrah mempunyai pelbagai pendekatan.. dan yang pentingnya adalah kasih sayang dan keikhlasan untuk bantu mereka.. Alhamdulillah sejauh mana program ini berkesan pada mereka, itu terpulang pada individu itu sendiri.. dan i still keep in touch dengan dua dan 3 orang adik2 neh until now.. tanya2kan dorank..hows their life goes on?...

What is in my mind now?

  • Apalah atikah tengah wat sekarang, sihat ke dia?ive been callin n sms but just chat a few minutes .. seems like she is very busy since she bcame RA ustaz mantan imam Shah Alam, busy jadi monitoring program2 Nisa, busy dengan kerja HPA dia... im very proud of her, even sometimes jadual dia jadi cincai.. nasib baiklah dah habis MA.. kalu tak confirmlah buat assignment last minute .. hehe.. yang jadi mangsanya aku ngan kak.Azie.. hahaha..

  • ==============================================================

  • hmm kak.azie apa citer plak.. she is always become like our mummy..? since she is senior than us.. always give her warmest hug.. chewaahh... dan yg penting being a supporter any material even we didnt mean it.. but she is kindest woman, moga2 Allah swt permudahkan segala urusanya.. murahkan rezeki dia.. i still got credit with her.. alamak.. pelan2 ye akak azie.. hahaha...

No comments: