Unforgettable Day




Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Daisypath Wedding Ticker

Tuesday, June 29, 2010

JODOH

sembang-sembang di facebook..

terus terangku katakan.. aku memang tidak segan silu cakap kata2 kasih dan sayang buat suamiku di pagenya.. sebab bagiku itu salah satu kejutan ku beri ucapan, dan rasanya aku tak kisah sangat kalau orang akan cakap meluatlah dengan pasangan ini.. meluat2pun kami memang sudah pasangan yang sah.. dan terpulanglah apa yang mereka nak cakap.. sebab aku rasa kata-kata itu pun kalau secara face to face akan ku ungkapkan pada suamiku.. dan kalau berjalan dimana2 pun suami ku atau aku sendiri akan pegang tangannya. bagiku itulah bahagianya kasih sayang, cinta romantik kami semasa bercinta sesudah bernikah. aku buat ini semua pun bukannya niat nak menunjuk2 sebab rasanya memang perlu kita semarakan kasih sayang ini.

dan adalah adik2, sahabat yang berkata.. romantiknya kamu kak..., nanti aku pun mau begitulah kalau sudah menikah.. Alhamdulillah.. makanya bercintalah selepas menikah.. dan memang nikmat sekali, kami pun memang pernah bercinta semasa berkawan dan bertunang tapi oleh kerana status suamiku dahulu sebagai seorang guru agama maka jarang2 sekali boleh bertemu.. kalau jumpa pun kena pergi ke yayasan ataupun ditemani oleh sahabat perempuanku. hihi.. oleh kerana diriku ini lebih open sikit maka rasa macam pelik pulak tapi mau enda mau kena ikut syarat2, ini kerana umi angkat suamiku sudah sound awal2.. kalau tidak memang langsung tidak ada pertemuanlah.. hihi

tapi itulah.. sudah setahun berlalu kami menikah, aku rasa macam masih di alam percintaan.. dan biasalah asam garam rumahtangga kalau ada pertelingkahan dan juga marah2 sayang.. merajuk .. selalunya suamiku lah yang selalu memujuk. hihi..

jadi buat sahabat dan adik2 semua, tidak usah terburu tentang soal jodoh dan jangan cepat melatah.. kalu sudah ada pilihan.. isthikarah dan mintalah hajat anda pada Allah swt. sesungguhnya Dia lebih mengetahui yang terbaik buat anda ya.. Amin ya rabb..

4 comments:

Wedelia Ryo said...

cayalah akak.. nk ikut jejak langkah akak gak la..hehe..

LiFe Is BeAuTifUl LyRiC said...

Eizan.. aku tak muak pon..ok jer..
hahahah..

Semoga korang berdua jd pasangan yg bahagia hingga ke akhir hayat..amin..

sweetie2010.blogspot said...

Salam kenal,

semoga cinta terus bersemi dan semarak sentiasa.InsyaAllah.

suka baca N3 ni.

Sh. Asri Sh. Al-am said...

ehem2.. aku pun mw gitu jg la.
aku mw kawen tp blum berani kawen. hehe