Unforgettable Day




Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Daisypath Wedding Ticker

Tuesday, November 17, 2009

cerita kosong

salam semua..

busy bee beberapa minggu nih sebab nak buat HUPH, majlis graduasi kalau istilah univ, Alhamdulillah dah berakhir semalam.. letih?? jgn cakaplah.. masing2 pon letih dgn tugas.,Saya walaupun hanya orang asing tapi sekolah minta tolong, kenalah tolong kan.. ditugas tuk jadi MC?.. dan decorate pentas.. ya Allah.. mmg bukan kepakaran aku la.. well berilah apa yg ada kan..

dipendekkan citer, aku rasa cool je jadi MC neh.. walaupun hanya penolong MCkan.. keke jadi tak heranlah.. mostly cigu2 mmg seram sejuklah kalu dibagi tugas MC neh.. dan aku sndiri pon mmg haram lah tak penah jadi MC, sekolah rendah, menengah.. apatah lagi time univ.. cuma penah jadi mc time meeting waktu kat organization dulu..SO pa lagi, maunya ddk di dpn laptop ngadap dlm 4 jam, buat teks sendiri very the complete one.. siap dgn pantun2nya segala.. then print out... tup2 maunya 11 helai jg skrip mc aku tuh.. thanks for the internet.. mcm nilah org yg tiada experience kan.. kena study dulu cr info.. at least even we are not deliver the very powerful one.. just half of them it became enough for begginer like me.. betul tak?

Apapun.. Alhamdulillah.. mungkin ini pengalaman berharga aku.. dan rasa betul2 bersyukur sbb waktu kerja di KL before transfer balik disabah.... bnyk pengalaman yg aku dpt.. even more on negative tp i converted it to positive. kerja di company melayu .. Punya GM melayu.. ntahlah mau ckp apa lagi.. tp yg memalukan.. sucking..jerk org putih bilang. well .. aku kan positive orgnya.. its ok.. ada hikmah dsebalik kejadiannya.. dan itu lah hikmahnya.. i become more brave.. motivated dan yg pentingnya.. im always push myself under my limit then really.. i know ive my own hiding ability.. hehe.. bukan mendabik dada.. betul lah kan... Allah tidak mengubah nasib hambanya selagi dia tidak mengubah keadaan dirinya SENDIRI..

so moral of story.. tak salah sebenarnya kita mencuba sesuatu yg baru dlm diri kita, mungkin susah tapi blum tahu mgkin juga menyeronakkan kita.. orang kita neh... jarang betul dare to die!!.. tapi mau die sbb benda2 yg tidak mendatangkan faedah.. welldone to those yg really brave tuk explore the new thing in their live but make sure as long as it doest melanggar syariat.. betul tak? ..

JADI.. LU FIKIRLAH SENDIRI KATA NABIL.. NGEH..NGEH.. ;)

No comments: